Text.

Hidup mengikut arus yg membawa aku ke hulu ke hilir.

Kembali pulang.

Bila kita susun atur langkah untuk maju, pasti akan ada satu hamba Allah yg tak puas hati dgn kita dek gara gara nafsu & godaan syaitan. Kita ni dipijak, diguna gunakan dan dihina selepas jatuh dipijak tadi. Dunia tk pernah adil dgn kita, kita pun tk pernah adil dgn dunia. Semua benda nk dikeluh. Contoh paling senang, cuaca. Malaysia, dh nama pun duduk lepak dkt garisan khatulistiwa. Dah sah la cuaca lembap sikit. Kadang hujan kadang panas, tapi dek kerana mentaliti cetek manusia 2013 ni, wujud lah satu isu di mana panas pun org tk suka. Sejuk bila hujan pun tk suka. Itu cuma anggapan org org bodoh yg tk pernah bersyukur dgn nikmat Tuhan.

So today I learnt something new about life, tak ada la baru sangat tapi boleh la. It is more about appreciating issues. Thought of posting this thing about few months ago tapi sebabkan aku busy sepanjang masa mengalahkan PM turun padang tgk rakyat dia, so terbengkalai la blog aku. All the old posts pun aku dh delete, mcm bodoh je bila baca balik blog zaman zaman 2010. Benda ni kira aku petik dari kisah hidup kwn aku la, entah apa angin gila aku malam ni nk tulis pasal hal ni. Sometimes I just don't get it why certain people still doesn't even know how to appreciate little things that happened around her/him. Agak frust menonggek gak la kwn aku ni bila kena tinggal dgn boyfriend dia. Katanya bosan dan hubungan jarak jauh jadi penghalang. Jadi aku rasa manusia mcm ni perlukan satu rawatan otak. Dunia dh makin canggih bro, internet semua ada. Guna pakai kan la. Itu pun nk aku bagitahu ke mangkuk. Worst part, jumpa yg baru lepas dia tinggalkan kwn aku. Within few days, segala perasaan yg dh 4 tahun simpan hilang dalam beberapa hari.

Manusia kan, sibuk nk kutip batu padahal emas dh ada depan mata. Aku capai biskut kering aku sambil layan dgn kopi waktu hujan renyai ni. Renung ke luar jendela & perhatikan segala langkah manusia manusia jahiliah kat luar sana. Hilang pertimbangan dalam buat keputusan, terburu buru & tinggalkan satu perkara bagus dalam hidup dia. Itu la manusia paling bodoh. Dek kerana "GATAL" dan tk pernah fikir utk hargai apa yg ada, segala perkara yg pernah jadi dia hiraukan. Sebenarnya semua benda kau nk biarkan pun tk boleh gak, aku pun kadang lantakkan je benda yg jadi. Tapi BUKAN SEMUA benda, ok.

Satu hal yg kau kena belajar, cinta manusia takkan pernah kekal dan kau takkan boleh hidup sorang sorang selagi tk bergantung pada yg tak mati (Allah)

No comments:

Post a Comment